Hallo Jumbo!

Bouw de beste en mooiste supermarkt van Nederland. Creëer een totaal nieuwe en unieke supermarkt beleving door uitbreiding van de winkelformule met elementen van de grote foodmarkets. De opdracht was voor ons helder en een mooie uitdaging.

Hoe hebben jullie de voorbereiding aangepakt?

Ieder project begint met een heldere afkadering van de opdracht en projectplanning. Daarna gaan we met zowel de opdrachtgever als het bouwteam de diepte in; welke uitdagingen zijn er? De twee belangrijkste vragen die wij onszelf stellen in deze fase zijn: hoe kunnen wij bijdragen in het optimaliseren van de beleving van de klant en hoe kunnen wij sneller, beter en efficiënter te werk gaan?

Voor de oplossing van deze vraagstukken heb je in elk geval vergelijkingsmateriaal nodig. We hebben daarom met een aantal specialisten van het bouwteam referentieprojecten bezocht en daar hebben we grondig alle details, locaties en mogelijke uitdagingen bestudeerd. Ook hebben we enkele scenario’s nagebouwd op onze locatie om te zien wat wel en niet passend zou zijn. Vervolgens hebben we onze specialisten verslag laten doen van hun bevindingen en de bijzonderheden. Op basis van deze ervaringen en bevindingen hebben wij suggesties gedaan bij onze opdrachtgever en hebben we onze plannen verder aangescherpt.

"We weten precies wat we aan elkaar hebben
en iedereen kijkt verder dan alleen de klus."

Welke dingen waren opvallend?

Wat echt opviel, was hoe gestructureerd je kunt werken binnen een proces terwijl er tegelijkertijd flexibel omgegaan moet worden met onverwachte en onbekende factoren. Gelukkig werken we al jarenlang samen met elkaar en met onze bouwpartners. Hierdoor begrijpt iedereen heel goed wat het belang is van het project en hoe we gezamenlijk zo’n bouwproject tot een succesvol einde moeten brengen. We weten precies wat we aan elkaar hebben en iedereen kijkt verder dan alleen de klus die onderhanden is. Wij denken altijd twee stappen vooruit waardoor we focus houden op het proces en onverwachte zaken snel en efficiënt kunnen oppakken.

Het bouwen van de bakkerijafdeling was echt een kroon op ons werk. De afdeling was zelf ontworpen en ontwikkeld samen met onze opdrachtgever met inzet van diverse specials volgens het foodmarket concept. Veel hiervan is maatwerk met als hoogtepunt een prachtige eiken luifel die wij hebben mogen maken. Echt geweldig om te zien! Het was een leerzaam en goedlopend project, maar het was vooral een project waarin we als Fried van de Laar hebben kunnen laten zien dat we ook in staat zijn om mee te denken en om slimme keuzes te maken die onze opdrachtgever tijd en geld schelen. Het blijft natuurlijk altijd fantastisch dat we weer hebben kunnen laten zien dat wij simpelweg één van de snelste bouwbedrijven van Nederland zijn, waarbij niet ingeleverd wordt op de kwaliteit.